אבחון דופק ולשון

בקליניקה שלי לנטורופתיה ולרפואה סינית בירושלים, אני מאבחנת את הדופק ואת לשון המטופל, ומתשאלת אותו אודות מצבו הבריאותי הפיזי והנפשי. נושא האבחון תמיד תפס ברפואה הסינית מקום בעל חשיבות מרכזית, כיון שכאשר האבחנה נכונה הטיפול יהיה נכון ומדויק יותר..

מטופלים שמאובחנים אצלי, נהנים מהמלצות טיפול מדויקות ומותאמות אישית למצבם הבריאותי והכל לי, המקיף את כל תחומי החיים שלהם.


אז מה זה בעצם אבחון דופק ולשון?


ברפואה הסינית, קיימות 4 אבחנות עיקריות:
תשאול, אבחנת דופק, אבחנת לשון, וכן הרחה שמיעה התבוננות ומג במפגש עם המטופל, אני יתשאל אותו,
תשאול ארוך ומקיף על כל תחומי החיים, כולל היבטים פיזיים ונפשיים על בריאותו. ואז לאחר התשאול והאבחון של דופק ולשון, תתקבל תמונה ברורה יותר על מצבו, כך שאוכל לגבש אבחנה מלאה על האדם ועל המחלה.
כדי להשלים את התמונה, ולקבל מידע נוסף על המטופל, אבצע אבחון של דופק ולשון.


אבחון דופק


מתייחס לארבעה פרמטרים עיקריים: מהירות, עומק, עוצמה ואיכות של הדופק.
באמצעות אבחון דופק, נית ן לאבחן את 12 האברים הראשיים בגוף, באמצעות 12 העמדות
השונות של הדופק ולהבין את מצב הצ’י. )כוח החיות(, והדם בגוף כולו, ובכל איבר ואיבר בפרט.


מה ניתן לדעת לפי מישוש הדופק?

אבחון-דופק


מישוש הדופק יכול למסור למטפל את המידע הבא: האם הגוף נמצא במצב של עודף או חסר, האם הוא במצב של עודף חום או קור, האם המצב הוא חיצוני או פנימי, האם הגוף נמצא בכושר גופני תקין, האם יש בגוף עודף ליחה או לחות ואיזה איבר הוא האיבר הדומיננטי באותו גוף. יש מצבים של הפרעות בקצב הלב אותם ניתן לחוש בקלות יחסית על ידי מישוש הדופק.
כאשר מטופל מגיע לבדיקה, עליו לנוח מעט כדי שהדופק “ירגע” לפני שבודקים אותו. מטפלים יפנים נוהגים לתת למטופל לבצע מספר תרגילי נשימה לפני הבדיקה. הם מחזיקים בדעה שהדופק לא יראה תמונת מצב אמיתית מבלי ביצוע אותם תרגילי נשימה.
הסינים בודקים את הדופק באזור הפנימי הקרוב לפרקי הידיים בצמוד לעצם הרדיאלית, הנמצאות על ערוץ האנרגיה של הריאות בנקודת האנרגיה: LU9 LU8 LU7
לאחר האבחון יהיה ניתן להבחין במצבים שונים אודות השורש לסיבת החולי/ הבעייה. כמו למשל: חסימה רגשית/ תקיעות/ קור חום/ לחות ועוד..


ממה מושפע הדופק?


הדופק מושפע ממגוון גורמים. ביניהם: תזונה לא טובה ואיכותית, משקאות ממריצים כמו קפאין, תרופות, רגשות לא מאוזנים, ועוד.. בזמן הריון, משתנה תכונות הדופק.
עונות השנה ומזג האוויר, משפיעים על הדופק גם כן. למשל:
בקיץ– כלי הדם מתרחבים, והדופק “יוצא החוצה” – נהיה מהיר יותר, ומורגש בצורה שטחית על גבי העור.
ובחורף– כלי הדם מכווצים , והדופק “נכנס פנימה” – נהיה איטי יותר ומעט נוקשה, כדי למנוע בריחת חום.
כמו כן, יש הבדל בדופק בין גברים לנשים, אודות למבנה הגוף והגיל. הרופאים היוונים שלטו בשיטת אבחון דופק , וכן ידוע על רופאים יהודים אשר אבחנו על פי הדופק. טוביה הרופא )רופא ידוע מהמאה השבע עשרה( כותב על הדופק:
“…הדופק משתנה בהשתנות הגוף והוא מורה על עניינים רבים ונעלמים בהוויות הגוף” )ספר “טובי’ה הרופא”(. בספרו “פרקי משה ברפואה” הקדיש הרמב”ם פרק שלם למישוש הדופק וסימניו .


אבחון לשון:


אבחנה חשובה ברפואה סינית, שמשתנה בהתאם למצבו הבריאותי של המטופל.
בניגוד לדופק היא משתנה לאט יותר וניתן לראות בה שינויים לאורך זמן. הלשון היא מראה של פנים הגוף וכל איבר מהאיברים הראשיים מוצג על גבה.


מה ניתן לדעת מאבחון לשון?


באבחנת לשון, אני מבקשת מהמטופל להוציא את הלשון בצורה רפויה למספר שניות, ותוך הסתכלות אני אוספת נתונים כמו צבע וצורת הלשון )לדוג’ לשון אדומה תעיד על חום(, חיפוי על גבי הלשון ומה צבע החיפוי ועובי הפיזור שלו, וסימנים כמו חריצים ונקודות )למשל, נקודות סגולות על גבי הלשון יכולה להעיד על תקיעות של דם(. ועל הורידים של הלשון. למשל, כאשר הם במצב תקין צבעם אדמדם והורידים דקים. בלשון ניתן לראות את מצב החומרים והאיברים הפנימיים והיכן מתבטא חוסר האיזון. בחיבור הלשון לסימפטומים מהם סובל המטופל ניתן להתאים טיפול ספציפי, לפי המצב הנתון. ישנן וריאציות רבות לאינדיקציות השונות של אבחנת הלשון, אך כאן נתייחס לעיקריות שעל פיהן ניתן להגיע לאבחנה ברורה וטובה לגבי מצב החומרים והאיברים בגוף.
לאחר אבחון דופק ולשון, אני אוכל לדעת מה הבעיה באזורים ובאברים מסויימים בגוף, זה בעצם יתרון משמעותי שמתבטא בכך, שההתייחסות לכל אזור/ איבר, היא בפני עצמו, והתמקדות הטיפול, היא בהתאם לממצאים, באופן ספציפי.
סביר להניח שאצל כל מטופל אמצא כמה סימפטומים בו זמנית ולכן הטיפול יכלול למשל, מספר המלצות במקביל, כדי לטפל בכולם, וכך תוך זמן קצר מאוד ישנה הטבה משמעותית במצב .לעיתים המטופל יכול להתלונן על סימפטומים שונים, או שאינו יודע להגדיר את .מחלתו, אך בעזרת שיטת אבחון הלשון נוכל לראות בדיוק את הטיפול אותו צריך המטופל.


באופן כללי:
בקליניקה שלי לרפואה סינית ונטורופתיה בירושלים, אני משתדלת לאסוף את מכלול המידע והאינפורמציה אודות מצב המטופל, כך ש אני משתמשת גם בכלים נוספים לאבחון דופק ולשון, כמו למשל: הרחה, שמיעה, התבוננות ומגע.
מרגע היכנסו של המטופל לחדר הטיפולים שלי, אני כבר מתחילה באבחון כל הפרטים הקטנים שיכולים לספק אינפורמציה חשובה לאבחון דופק ולשון. כמו למשל צורת ההליכה, צבעי הפנים, קולו וריחו של המטופל ועוד..
אתם מוזמנים לאבחון דופק ולשון מקצועיים, שישקפו לכם באופן ברור ומדויק את שורש הבעיה , את מצבכם הבריאותי, ואת הדרוש טיפול! ותקבלו המלצה לתכנית טיפול
המותאמת לכם אישית!
מחכה לכם ..! הרבה בריאות !! ליאורה

הצטרפו למאות מטופלים שהחזירו לגוף שלהם את היכולת להבריא את עצמו, להתנקות ולהתאזן.

צרו קשר היום 058-448-4017 או מלאו טופס זה:

היי זאת ליאורה,
רוצים לדבר?

דילוג לתוכן